Vinnarna i årets Kolla!

Minns ni att jag berättade om de nominerade till årets Kolla! för en tid sedan? Tävlingen Kolla! är till för nyskapande kreatörer inom kategorierna grafisk design, illustration och rörlig bild/interaktiv design. Nu har vinnarna i Kolla! utsetts och finns listade på hemsidan: Vinnarna i 2013 års Kolla!
 
Jag ska inte sticka under stol med att jag tycker att en del saker är rent utav fula :-)
 
Här är nåra guld- och silvermedaljörer:
 
Silver i Illustration: Redaktionell.
Illustratör: Beata Boucht www.beataboucht.com
Byrå: Via NU Agency agentur.
 
Guld i Grafisk design: Studentarbete.
AD och Grafisk formgivare: Erik Olovsson www.studioeo.se 
 
Silver i Rörlig bild och interaktiv design: Interaktiv design
AD: Eva Wallmark, Andreas Ekelund
Byrå: Berghs School of Communication
 
 
Guld i Grafisk design: Redaktionell design
Tidningen Bang.
AD: Brita Lindvall (The Treasure Factory) och Alexandra Falagara
Byrå: The Treasure Factory och Alexandra Falagara www.thetreasurefactory.com
 
Den här sista fattar jag inte, det måste vara nån stockholmsgrej; det fula är så fult att det blir coolt eller nåt sånt. Det är liksom en rak kopia av en amatörmässigt layoutad 1990-talstidning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0