En liten utflykt till Klubbviken

På söndagen, igår alltså, så var vi ju fortfarande kvar i Piteå jag och Filip. Eftersom det är en sån underbar varm och fin höst vi har med närapå sommarvärme mitt i september så vi bestämde oss för att vi skulle åka en sväng till mina föräldrars stuga i Klubbviken innan vi skulle åka hem till Umeå igen. Stugan ligger ett par mil norrut från Piteå och precis vid kusten utanför Norrfjärden där mina föräldrar bodde tidigare.
 
Vi började söndagen med att lata oss länge.
 
Morfar Eskil steg upp sist av alla och fick sitta själv och äta sin frukost i lugn och ro :-)
 
Lite senare tog Filip och jag allt vårt pick och pack och stoppade in det och mormor och morfar i bilen.
 
Också åkte vi till deras stuga i Klubbviken. Det blåste ordentligt vid vattnet men var nästan lä uppe på land.
 
Mamma fick dessa röda pelargoner av mig och min familj på sin födelsedag i början av juni. De var jättesmå då men nu hade de blivit jättestora. Jag ska banne mig köpa ett gäng pelargoner, de är ju jättefina!
 
Filip snart 5 år gillar att utmana ödet och klättrade så långt ut han kunde på stenarna vid vattnet. Sånt gillar inte hans mamma :-|
 
Vi satt en stund och tittade på vågorna innan jag tog honom i säkerhet högre upp på land :-)
 
Sen packade vi in oss i bilen igen och tog nån fler liten omväg, bland annat till Borgaruddens havsbad, innan vi lämnade av mormor och morfar inne i stan och åkte hemåt mot Umeå. Jag fick lite ångest när jag inte fick stanna kvar i allt det fina och fick  därför många planer för hur nästa sommar ska se ut med stugboende både här och där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0