Midgårdsskolan rustar för jul

 
På Midgårdsskolan där jag jobbar har man börjat rusta för julen.
Det är skön tröst att vila ögonen på glitter och blanka julgranspumlor ("julkulor" för er som inte är från Norrbotten :-) ) när man passerar granen vid skolans entré efter den här jobbiga arbetsveckan. 
Jag jobbade en hel arbetsdag på söndagen och därefter nattetid tre nätter senare under veckan, plus att det har varit otroligt mycket krångel och nervositet kring en beställning som jag skulle göra.
Jag återkommer om det med beställningen i ett senare inlägg, för det handlar om en jätterolig grej vi har på gång med våra medielever i trean :-)
 
Skolans fina gran är så hög att den bara rymdes på diagonalen i min mobilkamera :-)
 
Bredvid granen sitter Sam 2-eleven Korosh och säljer fika till en klassresa och vid ett annat bord får man bidra med eget pynt till granen.
 
Schnyggpaljetter.
 
Fina meddelanden i granen.
 
I helgen blir det till att julpynta hemma, nu känner jag mig riktigt inspirerad :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0