Snygg typografering på Computer Arts

 
Tidigare i veckan hade jag fått senaste numret av Computer Arts magazine i postfacket här på skolan och den hade en väldigt snyggt typograferad omslagsdesign. Temat för numret är "The typographic revolution" och man tar upp hur typografisk formgivning fört samman grafiska designers och typografer.
 
Omslagets design är gjord av byrån House Industries, en designstudio och typgjuteri i Delaware, USA.
 
Jag hinner inte ta reda på mer om dem nu, måste rusa, men jag kan ju passa på å visa mitt försök till att härma stilen deras. Det var jättesvårt att få det fint, så ha överseende då jag inte har oceaner av tid:
 
Ps. Man får inte härmas och sen sälja sin grej, det bryter mot copyrighlagarna, men man får härma för att öva sig. Ds :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0