Lite lördag

Jag har varit ensam med Filip hela helgen eftersom Pelle varit borta på jobbet och i stugan på vårstädardag. Vi cyklade båda dagarna, men igår var det mest ärenden och annat.
 
Först lite bilder från lördagen, nästa inlägg innehåller bilder från söndagen bara för att dela upp allt spännande ;)
 
Dagen började med en del bryderi över ett kamouflagenät jag tagit på mig att lufta under helgen. Medieeleverna i årskurs 3 ska ha den på sin slututställning och de hade fått rådet att man bör lufta ett nyköpt nät för att slippa lida av den plastiga lukten, och jag tänkte vara snäll och ställa upp.
Jag tänkte att Filip kanske skulle tycka det var lite kul. En cool koja liksom. Sen fick jag höra att det förmodligen var indränkt med giftigt ogräsbekämpningsmedel eller nåt sånt, så det åkte ner i en påse efter bara ett halvt dygn framme. Som tur var så var Filip lagomt intresserad av att använda det så jag tror inte han fått några men!
 
 
Senare, efter klädkrisen jag skrev om igår, så tog vi oss alltså tillslut ner på stan. Jag hade väl egentligen tänkt mig lite mer spännande och framför allt längre cykelutflykt än så, men det var som att energin rann av mig.
 
Vi började med att köpa födelsedagspresenter till en flicka från Filips föris som skulle ha födelsedagskalas på söndagen. Sen ställde vi oss i en mjukglasskö:
 
Det var ju inte alls roligt att stå i den lååångsamma glasskön så när oblyge Filip såg en klunga med ungar tillsammans med en vuxen så tyckte han att han kunde gå och sätta sig och vänta bredvid dem (han har grön jacka och sitter längst bort). Söta lilla knasunge! :)
 
Efter glassen var det gratis hoppborg framför Rådhuset. Filip hade dubbeltur när han kom med i sista gruppen som fick hoppa och dessutom fick hoppa extra länge!
 
Senare gick vi till Vänortsparken och provade en bra skulptur.
 
Anledningen till att den är så bra är att det blir världens eko när man ropar inne i den.
 
Sen for vi hem och lekte med ett lånat schackspel i form av Star Wars-karaktärer. Vi spelade inte schack med dem utan försökte lite halvhjärtat leka krig, fast jag förlorade hela tiden sa Filip.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0