Vernissagebesök och trevlig återträff

Här är lite trevligt från förra veckan som jag inte har hunnit blogga om:
 
 
På Valborgsmässoafton, av alla dagar, så var jag på vernissage på Bokcafé Pilgatan. Det var Ella Bertilsson som ställde ut grafiska tryck som hon jobbat fram i Talbot Studios i Dublin där hon har ateljéplats. Temat för utställningen var lösryckta bilder och händelser från olika berättelser som man själv som åskådare skulle tänka ut egna historier från. 
 
Den där Jimmy måste gjort bort sig tänkte jag (titel: "Fuck you fingret" ...fniss!)
 
Utställningsaffischen.
 
Ella, (längst till höger i bilden) och hennes kusin Wilmer (längst till vänster) är personer som tillhör "My extended family" som Facebook så fint kallar det när det blir svårt förklara familjerelationerna :) Ella bor i Dublin och var tillfälligt i stan och varken hon eller Wilmer har jag träffat ordentligt på över ett år, så det var roligt att ses!
 
Eftersom besöket på vernissagen inte kunde bli så långvarigt så bestämde vi att vi skulle fika en annan dag medan Ella och hennes franska Dublinboende kille Dimitri var kvar i Umeå. Vi möttes därför i Bildmuseets restaurang någon dag senare. Dimitri visade Filip filmer på läskiga spindlar och reptiler som han säljer på den djuraffär han jobbar på.
 
Ella visade sina två nya tatueringar, denna en magnifik en föreställande en rysk Babushka med norrländska symboler runt, som t.ex. hjortron.
 
Wilmer har jag råkat stöta på flera gånger de senaste dagarna eftersom han varit provvakt på sin gamla skola, dvs min arbetsplats Midgårdsskolan :) Han pluggar annars på Universitetet nu och satt just och gruvade sig (förmodar jag :) ) för en uppsats han skulle skriva.
 
Filip hade namnsdag och höll rulle med sina namnsdagspresenter där i den nästan folktomma Bildmuseetrestaurangen. Han hade så trevligt att han sa att inte ville gå hem alls och att han ville vara kvar där och fika hela dagen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0