Se renar på Gammlia

Vid bob-åkningen igår bestämde jag och Louise att vi skulle ta barnen och fara upp på Gammlia och titta på samenästena och klappa renar idag. Samiska veckan pågår ju med aktiviteter över hela stan och bland annat då med aktiviteter på Gammliaområdet som hör till Västerbottens museum. Jag har tidigare bloggat om andra års besök vid samennästena 2012 och 2011.
 
Vi hade tur och fick kanonväder och det blev en jättemysig tur med stora picknickpåsen, renklappning och kika in i kåtor. Vilken lyxtillvaro och Filip var nöjd! Louise har bloggat jättefint om dagen så kolla gärna hennes inlägg här.
 
Jag syns som en reflektion i renens öga, coolt va!
 
Många ville klappa de fina renarna.
 
Söt liten smårädd vit ren.
 
Louise och hennes pojkar i en liten skogskåta där vi fick veta lite om hur det kan vara att bo på det viset.

Kommentarer
Postat av: Louise

Men åååå så fina bilder, man vill ju bara gosa upp de där renarna hihi ;-)

Tack för att du länkat till mig och min lite menlösa blogg haha Ska göra ett försök att göra en riktig länk till din blogg, att länka skorna gick ju åt fanders som du kanske sett ;-)

Och så ser jag ju att det hette skogskåta, kom inte på vad det lilla huset hette som vi satt i då jag skrev mitt inlägg men nu måste jag nog skriva in det rätta :-D

Tack för ännu en fin dag med er och jag hoppas ni får det riktigt härligt i stugan i helgen och att din eventuella förkylning försvinner helt :-)
Kramis!

Svar: Tack själv för jättetrevliga och mysiga dagar! Det blev mycket mycket roligare för oss :)
Men så retligt att du inte får till en länkning! Vi måste ju ta en stund och gå igenom det där snart om din ork håller i sig. Och din blogg är INTE menlös!

Jag hoppas också att de här förkylningskänslorna försvinner, så jäkla irriterande!

Kram!!
Anita Blomkvist Johansson

2013-03-08 @ 08:24:10
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0