Äntligen ledig

Hårt förmiddagsljus över isen. Bilderna är från senaste helgens besök i stugan.
 
 
Äntligen ledig! Herregud vilken vecka detta varit. Jag tror också att det upplevts som att det varit extra mycket eftersom vi städat och gjort påskfint både i stugan senaste helgen och hemma på kvällarna efter jobbet. På det har jag som jag skrivit tidigare även haft två stora projekt i skolan som skulle avslutas denna vecka, ett bokprojekt med ettorna och skoltidningen med tvåorna. Jag satt igår natt och gjorde klar den strulande Mindyard, men nu är den banne mig tidningen inlämnad och klar för tryck. Sen har det dessutom varit spridda skurar med utvecklingssamtal mellan lektionerna med de elever i åk 3 som jag är elevhandledare för.
 
Nu ska jag googla fram nåt recept på nån slags efterrätt (kanske denna? Verkar enkelt och snabbt) sen tror jag det får bli lax i ugn på nåt vis (denna eller denna kanske?) som huvudrätt på påskafton på lördag då svärmor och svägerska kommer ut till vår stuga för påskfirandet. Jag är så himla sugen på fisk. Fast det skulle ju vara gott med stek också, men lamm som är det traditionella har jag fått för mig inte är så gott. Vi åt det hos mamma och Eskil förra året och det gillade jag inte. Eller rättare sagt, jag smakade men tyckte det smakade så illa att jag inte alls åt det :)
 
Nu är det strax dax att sova, ska bara fixa lite till. Natti natti!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0