Hemmet och Filip påskpyntat - check!

Jag höll ju på att glömma blogga om att det nu är påskpyntat hemma hos oss! Slet med det igår kväll. Två såna här krukor med påskliljor köpte jag på lill-Konsum bredvid oss, och en hamnade i den här höga vasen. Fiffigt och fint.
 
Jättestora påskriset (pås-kriset?) är framme. Igen bör tilläggas, det är alltså EXAKT samma påskris, färdigpyntat och klart från förra året, bevarad i mumifierat skick. Inte märks det ju! Också väldigt fiffigt. Ett tips från svärmor för övrigt :)
 
Till sist påskpyntades sonen. Han ska nu se ut som en liten ill-gul kyckling hela påsken har jag bestämt, för att sprida rätt stämning hela helgen.
 
Näbb har han också, så att man inte ska tro att att han är en gul ängel istället för en kyckling.
 
Pelle matar pippin.
 
Att han var klädd så där har förstås inte för att han var påskpyntad, närå, han skulle ju med föris och hälsa på på ett äldreboende, och han ville hellre vara kyckling än påskkärring. Vingarna skapades i ett hujj i går eftermiddag när jag och Filip kom hem från jobbet/föris :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0