Utspark

Idag var det skolavslutning men igår hade medietvåorna anordnat utspark av treorna som även ettorna deltog i. Det kommer snart bilder från skolavslutningen idag men först får ni se lite bilder från utsparken.
 
Vi hade fint väder igår till skillnad från idag på skolavslutningen då det såklart började regna. Tvåornas utspark var en sexkamp (istället för en femkamp då) med efterföljande korvgrillning. Fast treorna hade dessutom sin studentlunch så de gick och fick lite fingrillad mat senare. :)
 
Linnea Bjurbäck och Anna Mattsson har radat upp alla som ska delta i utsparken. 
 
Först började det med sopsäcksstafett sen blev det en mängd andra lekar.
 
T.ex. "apelsinen", jag höll på att dö av skratt när jag såg Emil Svantesson och Karin Jokimäki från medietrean när de skulle försöka flytta apelsinen mellan varandra!
 
Irländsk julafton var också en av grenarna. Ida Tjernqvist från åk 2 till vänster och tjejen till höger kommer jag inte ihåg namnet på!
 
Joel Sandén från medieettan och Rebecca Eriksson från medietrean snurrar och springer.
 
Leif Lindroth (till vänster) var förresten och hälsade på sin gamla klass över dagen, den klass han varit elevhandledare för tillsammans med mig innan han flyttade till annan ort och skola. Se det här inlägget från den skolavslutningen för två år sen då han sa hejdå till klassen. Christer Blomqvist till vänster är elevassistent på skolan.
 
Snart var det färdigtävlat.
 
Efter kampen var det dags för grillning, Paul Grahn tog initiativet. Paul går snart i pension, tråkigt tråkigt :(
 
Medielärarna Maja Holmqvist, Paul Grahn och Bitte Ejenstam med korvgrillning.
 
Plötsligt dök TV4 upp, de skulle göra ett inslag om kostnader kring studenten och om arbetslöshet och pratade därför bland annat med Pedro Lima i åk 3 om detta.
 
Han hade inte köpt studentmössa i år fick de veta och de undrade varför. Jag måste ta och leta upp inslaget för jag såg att de var och intervjuade fler elever på skolan!
Det var lite snurr och mingel innan korven. Josefin Lindberg, Johanna Johansson, Lisa Johansson och Josefin Sundqvist (tror jag) från medietvåan väntar på korv.
 
Anna Mattsson i förgrunden, Julia Hedlund mitt emellan och Linnea Bjurbäck längst bort. Alla från åk 2.
 
Emil Svantesson, Josef Holmgren och Iwar Sundström från åk 3.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0