Stugsöndag

Vi har just kommit hem från stugan, Filip och jag. Pelle är också på väg men han har svårt släppa altanbyggprojektet som han håller på med där och som han vill få färdigt inför midsommar. Det kommer bli så himla fint! Det var ingen dålig altan vi hade innan, men den var betydligt mindre.
 
Här är några bilder från stuglivet idag:
 
Vi vaknade till stark sol på morgonen idag. 
 
Filip tog på sig solglasögonen och spanade ut. (Fan, jag kommer nog inte undan från att putsa fönstren i år!)
 
Altanbygget hade kommit ungefär halvvägs. Eller lite mindre än halvvägs kanske, det ska ju bli trappsteg ned från den också.
 
Tur att Pelle har Filip som hjälp till att bygga altanen.
 
Efter frukosten och ett pass med att teckna utomjordingar var det blomplockardags.
 
Det blev jättttevackert på köksbordet.
 
Och i fönstret.
 
Senare sa vi hejdå till Pelle och hans brädor en stund för vi skulle åka till Robertsfors och tanka och handla lite och sen till Sikeå på den för säsongen nyöppnade loppisen Andra varvet. Filip gjorde väldigt fina leksaksfynd där men det tar jag i nåt annat inlägg.
 
Jag körde långsamt och fotograferade landskapet från bilfönstret. Det är så ljuvligt vackert nu så det gör ont!
 
En till bilbild.
 
På väg hem igen från vår loppistur körde vi en omväg och stannade vid en bunt söta kalvar. De ville nog hemskt gärna hälsa på oss men var rädda för elstängslet. Eller oss. Jag är lite osäker på vilket faktiskt.
 
Muu.
 
Nästan hemma i stugan igen passerade vi bondgården som har påfåglar. Och vad skådade vårt norra öga där om inte en stor blå pippi! Ni som följt min blogg kanske kommer ihåg allt sjå jag har haft med att fånga de här påfåglarna på bild så nu fick jag bli rätt så nöjd :)
 
Jag förföljde den en aningens med kameran. De är rätt snabba på att kila iväg.
 
Sen försvann den in i det höga gräset. 

Kommentarer
Postat av: Louise

Altanen ser ut att bli hur bra som helst ju :P

Mysigt verkar ni haft på er lilla utflykt du och Filip :)

Svar: Du den kommer bli så bra! Vi vill ju gärna rymma trädgårdsmöblerna på den, och nu kommer de göra det med råge :)Det blev en finfinf utflykt :) Vore perfans för dig att fara dit med Edvin tror jag, alltså på den där loppisen. Så billiga och bra leksaker!
Anita Blomkvist Johansson

2013-06-17 @ 12:18:18
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0