Fredag kväll i Sundsvall

Stenstaden Sundsvall.
 
 
Som jag berättade tidigare var det ju helt ljuvligt varmt och soligt väder på fredagen när vi reste ner till Sundsvall. När vi fått in väskorna på hotellrummet och putsat upp oss gick vi ut på stan för att hitta nånstans att äta.
 
Det var så vackert med den låga starka kvällssolen som lyste över gatorna och genom all grönska och det kändes mer som en julikväll än sista kvällen i maj. Vilken tur vi har med vädret i år!  
 
Filip provade nog ungefär alla Sundsvallsdrakar i drakparaden efter storgatan. Jag tycker drakarna i Sundsvall och löven vi har i Umeå är klumpiga och ruggigt fula, men jag tycker samtidigt det är roligt att det finns något för barnen. 
 
På väg vidare inåt stadskärnan.
 
Filip ägnade förresten avsevärt med tid åt att jaga duvor också. Han lyckades inte fånga någon kan jag meddela.
 
Jag fotograferade lite park- och gatuliv och lite sol genom löv medan vi väntade på att Filip skulle jaga duvorna färdigt.
 
Det är helt fantastiskt vad grönskan har kommit mycket och tidigt i år!
 
Till slut hamnade vi på Bishops för en bit middagsmat. Filip var så trött och hungrig vid det laget så han grät en skvätt över den hamburgare som han fått som inte såg ut som han förväntat sig men tillslut fick han i sig den och alla blev glada och nöjda. Och trötta. Så då gick vi tillbaka till hotellrummet där jag och Filip somnade så fort vi bara kunde. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0