Äntligen klar och arbetslagsdag

Nu äntligen är mördarjobbet med betygen klara!
Man vill bara döden dö när man håller på med dem, men nu äntligen vid lunch lämnade jag in de sista betygen underskrivna och färdiga. Ikväll blir det att fira med vin och se nån bra film istället för att sitta med betygshelvetet (ursäkta svordomen).
 
Pelle jobbar sin sista kväll och Filip sover ju så det blir i min ensamhet. Men det är nog lika bra det för jag kommer förmodligen somna där i soffan. Jag har ju varit uppe sent om kvällarna efter att Filip somnat för att göra de sista bedömningarna så jag känner mig rätt så sliten och det har varit svårt också att bedöma elevernas prestationer så där i det tillståndet. Som tur var fick jag hjälp av kollegor idag när jag nu på slutet velade mellan olika betygssättningar på några elever. Med det stödet kändes det tillslut lättare att sätta de sista betygen.
 
Att visa bilder på betygssättning känns väldigt tråkigt så istället får ni se bilder från gårdagen då vi var hembjudna till rektorn för att prata kvalitetsuppföljning av läsåret, alltså om sånt som vi gjort och skulle ha gjort och även lite om vad vi ska göra sen på medieprogrammet.
 
Stort hus med fina utbyggnader och lummig trädgård.En fin blandning mellan nytt och gammalt.  
 
Ett rejält gammalt uthus prydde gården också.
 
Arbetslaget i solen.
 
Jag vill också ha en trädgård med gigantiska pioner som jag plockar in och pyntar hemmet med. Tyvärr tyvärr är jag för lat och ointresserad av trädgårdsarbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0