Hemma igen!

Vi i Gävle lördagen den 29:de juni.  
 
Nu är vi hemma igen! Vi kom hem vid åttatiden ikväll efter nära två veckors bilsemestrande mellan Umeå - Gävle - Stockholm - Helsingfors (med färja och inte bil då förstås) - Stockholm - Göteborg - Eskilstuna också hem till Umeå igen. Vi hade lite otur sista dagarna i Eskilstuna men annars har allt gått finfint och det har inte varit några större kontroverser under resan som tur är trots att vi umgåtts dygnet runt :)
 
Sedan vi kom hem ikväll har varit ett himla härjande med uppackning och tvättning och handling och annat sånt som känns nödvändigt att göra efter att ha varit borta en längre tid. 
 
 
Jag kunde som exempel notera att det blev mer shopping gjort än jag trodde under de här dagarna (se bilden ovan). Jag ska visa upp sen vad jag har köpt på bland annat Zara, & Other Stories, Indiska, Åhléns, Tax Free:n mm.
 
En annan tråkigare sak att upptäcka när man kommit hem är att sex krukväxter av sju (vi hade inte så många och tur är väl det) är i så dåligt skick att jag kommer behöva kasta dem. Det var himla synd! Jag hade ställt dem utomhus i hopp om att de skulle få i sig lite regnvatten medan vi var borta men solen har nog stekt på dem lite för hårt trots allt.
 
Ett annat exempel på en lite småjobbig sak är att jag skummat igenom två veckors VK som jag glömde göra uppehåll av innan vi åkte iväg. Eller, jag gjorde ett försök att göra semesteruppehåll av prenumerationen men jag inte fram per telefon eftersom de gått hem för dagen och sen glömde jag bort att ringa till dem igen.
 
Nu här sent på kvällen har jag roat mig med att föra över semesterbilderna från kamera och mobil till datorn eftersom jag inte ville gå och lägga mig utan att göra något inlägg.
 
Nästa inlägg kommer handla om resans första stopp som var en natt i Gävle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0