Pastellfärgglada väskor

Eleverna som går årskurs två på Estetik och Media har just valt ledord som ska vara hjälp vid formgivningen av Mindyard, Midgårdsskolans skoltidning, och ett av ledorden var "pastell". Kanske är det därför jag la extra märke till att det kommit många väskor i den pastelliga färgskala i en del webbshoppar?! 
Det här med färgglada kulörer har ju kommit mycket på senare år, och från att tidigare har varit mer mättade färger så kanske det nu drar mot mer blekta toner? Medietvåorna verkar vara något på spåret :)
 
Här nedan är en hel bunt med väskor som jag tyckte var extra fina och de kommer från La Redoute och/eller Ellos. Vissa av dem finns på båda ställena så man kan ju handla där man får bäst rabatterbjudande :)
 
Ett litet förbehåll vad gäller färgåtergivningen i de bilder jag valt - när jag plockade samman bilderna så såg jag att en del väskor såg väldigt ljusa ut på en del bilder och mer färgmättade på andra, så lite en chansning blir det ju vid eventuell beställning. Alla kanske inte är så pastellfärgade som man vissa bilder vill visa menar jag. 
 
Fyra likadana väskor men i fyra olika kulörta färgkombinationer. Den flerfärgade och den mintgröna blir jag nog mest sugen på. Och den röda. Och den naturfärgade. :) Väskor/La Redoute 
 
Två likadana väskor i två olika färgställningar - grön eller gul. Tror jag lustar mest efter den gula. Väskor/Ellos.
 
Uppfriskande kitschiga i korall eller flerfärgad. De kan se lite mycket ut vid första anblick, men jag tror att de kan vara en rolig accessoar när man är mer nedklädd. Väskor/Ellos.
  
Blå och rosa väskor i rymligare modell. Det är väl såna här väskor som kallas "hobo bags" om man ska va lite international? :) Väskor/Ellos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0