Grafiskt från ASOS

Det har kommit en våg med grafiskt svartvita kläder i butikerna på senaste tiden, och speciellt märks det i webbbutikerna. Det är breda linjer och stora trianglar som är de mest framträdande mönstren, men det kan också vara skarpt skurna detaljer i plaggen som övrigt kan vara enkla. 
 
Någon populär designer (eller några designers) måste haft det på sina visningar inför vår sommar 2013 eftersom det är en sån uppenbar trend. Jag tycker att det är stiligt även om jag också kan tycka att det kan vara svårt att bära i verkliga världen eftersom det har lätt att bli så strikt och liksom uppklätt. Men det känns ändå som ett trevligt mellanting tills vi får se riktiga vårkläder.
 
Jag har satt samman lite plagg tillsammans med accessoarer för att matcha till. En del grafiska plagg börjar ta slut i storlekar på sidorna så jag har försökt hitta såna där det fortfarande finns olika storlekar att välja på.
 
Själv är jag svagast för de svarta byxorna med vit rand och jumperklänningen med ankaret:
 
Uppdatering av inlägget dagen efteråt: River Island skickade just ut en länk till en sida där de satt samman monochroma svarta och vita kläder och accessoarer: Monochrome
 
Samtliga plagg och accessoarer är från ASOS: Byxor - Vit väska - Armbandsur - Klänning - Kjol - Svart väska - Skor vitsvarta - Skor svarta - Jumperklänning med ankare.

Kommentarer
Postat av: Louise

Byxorna är grymt snygga och även tröjan med ankaret på är fin :-)
Kram!

Svar: Kan bara hålla med :)
Anita Blomkvist Johansson

2013-01-14 @ 07:50:39
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0