Kamerafunderingar

Det här är nästan en önskelista fast bara vänd till mig själv då, och om det blir nåt inköp så lär det inte bli förrens efter jul. Jag är i desperat behov av en riktig kamera men jag måste se hur långt decemberpengarna räcker. Även om jag ibland lånar hem en liten Samsung kompaktkamera från skolan på helgerna så har jag i princip mest bara tillgång till min mobilkamera just nu. Och hur kul är det på en skala? Jobbkameran är inte så himla mycket bättre den heller.
 
Än så länge har jag hunnit spana in tre lagom dyra kameror på Cyberphoto som de testat och kategoriserat som "Toppklass" och som jag nu tänkte jag kunde visa er. Kanske någon vis person av er där ute har nåra synpunkter på mina val tänkte jag?
 
Samtliga är i prisklassen 4000-5000 kr: 
 
Denna fastnade jag för eftersom den har en optisk zoom på 25-600mm men ändå en bländare som går ner (eller säger man "upp"?) till 2,8.
 
På minussidan så är den ju lite klumpig plus att den ju trots allt inte går lägre än till 2,8.
 
 
Den här är ju mindre och behändigare och har en optisk zoom på 24-90mm. Inte så mycket men kanske det räcker? I synnerhet som den har en bländare som går ner till 1,4.
 
På minussidan; har inte den där fantastiska zoomen.
 
 
 
Den här är ju också mindre och behändigare och har en optisk zoom på 28-100mm och en bländare som går ner till 1,8. Den som testat kameran på Cyberphoto sätter denna som sin första favorit bland de små kompaktkamerorna så det väger ju tungt.
 
Minus: Att bländaren inte går till 1,4 och är verkligen en Sonykamera jämförbar med Lumix?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0