Semesterns sista dagar

Nu har jag betat av de sista dagarna av semestern, riktigt försökt krama ur det somriga med stugvistelse, loppisrunda, bad och Tropikhusbesök.
 
När vi åkte till stugan för ett par dagar sedan köpte jag med en liten barnpool i hopp om att det skulle vara tillräckligt varmt för honom att bada där på gräsmattan men tyvärr så blev det regn och gråväder dagen efter.
Eftermiddagen och kvällen i tisdags då vi kom dit så var det fint och vi gick våran vanliga promenad vid strandkanten, kastade sten och spanade efter grodor och försökte göra strandfynd.
 
 
Vår stuga är den som skymtar bland träden till vänster i bilden.
 
Jag får blommor av Filip lite nu och då, han vet hur man smörjer ett mammahjärta :-)
 
När promenaden hade tagit slut hade det börjat bli kväll och vi banade oss genom sensommarblomstren upp till stugan.
 
Nästa dag, igår onsdag alltså, var det ju då alltså inget vidare väder, vi bytte därför badplanerna mot loppisrunda. Vi började vid Trädgår'n i Bygdeå som har en liten loppis men mest stannade jag till där för att titta på deras blomsterrea. 33% på uteblommorna just nu så jag fyndade en gigantisk hängande murgröna och två gräsplantor i kruka. Kolla förresten gärna mitt gamla inlägg om Trädgår'n i Bygdeå.
 
Trädgår'n hade de även öppnat ett café nu med riktigt finfika. Tårtor och chokladbakelser i ett litet hus undangömt på gården, det hade jag inte förväntat mig så jag blev rätt paff! Billigt var det också.
Missa nu inte den här utflykten! Reablommor och fantastiskt fika för en spottstyver, perfekt utflykt alltså! :-)
 
När vi kom hem till stugan igen hade vi varit runt på sex loppisar och Filip hade gjort nästan lika många leksaksfynd. Som exempel; 5 kr för ett trasigt rymdskepp, vem kan tacka nej till det? ;-)
 
Idag städade jag ur stugan och vi packade ihop oss för att åka hem till stan men sen direkt vidare till Holmsunds tropikhus. Filip får klappa en orm i bilden till vänster och silkesapan till höger var göllig.
 
I Holmsund var det sol så vi åkte faktiskt vidare till en badstrand och plaskade lite trots att det var sen eftermiddag, fast det blev inga bilder då.
 
Nu ikväll så flödade Facebook över av bilder på en otroligt vacker solnedgångshimmel, och här är mina bilder av densamma:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0