Till Umedalen Skulpturpark med medieettorna

  
Kollegan Maja och jag delar kursen Estetisk Kommunikation med estet-medieettorna i år och på eftermiddagen idag tog vi hela gänget på nära 30 personer till Umedalen Skulpturpark för att leka fram installationer och performance's kring några av skulpturerna.
 
Det kändes hur lyxigt som helst att gå och titta runt en sensommardag i glassigt solsken medan eleverna förberedde sin redovisning. Otroligt fotogeniskt också det här med skulpturer i solljus så det blev några bilder :-) Tyvärr blev de tagna med en grynig iPhonekamera.
 
Typ så här såg det ut idag:
 
49 lutande flaggstänger i Kari Cavéns installation med titeln Skogsdunge.
 
Bokstäver från 8 länders alfabet rymdes i Jaume Plensas NosOtros.
 
Winter & Hörbelt visar i verket Kastenhaus 1166.14. dryckesbackar för mineralvatten formade som en slags borg i vad jag gissar vara 1166 stycken backar fördelat på 14 rader. Bara min teori kopplat till siffrorna i verkets titel som jag inte ids googla :-)
  
Vi tyckte dryckesbackarna var mycket fotogeniska. :-)
 
Kaleb Stålnacke, Linnea Brännström och Johanna Lernstedt Sjödin var delar av gruppen som fått i uppdrag att ta sig an huset.
 
Hästen uppe på den höga skorstenen är ett verk av Lin Peng med titeln A New Perspective. Den brukade gnägga då och då men är visst tyst nuförtiden då den störde folk på området. Jag älskar konst med humor!
 
Jag och Maja speglar oss i Grönlund-Nisunens verk Omphalos.
 
Maja står mitt i Roland Perssons obetitlade verk med avgjutna välanvända skor som på ett ungefär syftar till att förhöja kära välanvända ägodelar med låg status.
 
The Art Guys verk med titeln Love Song for Umeå: Banner Work II,#7.
 
Jag hoppas inte att Nathalie Bylund, Sanny Löfling Åström och Sandra Peterson blir alltför arga när jag bloggar den här bilden på dem... :-) De har just fryst i en pose under sitt framträdande medan gruppmedlemmen Frida Oskarsson (ej i bild) berättade om gruppens tankar kring skulpturen av Antony Gormley, med titeln Still Running.
 
Gruppen framför Sean Henrys installation Trajan’s Shadow. Skuggan efter vännen finns kvar efter han har gått iväg. 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nämen där är ju jag!

Inte alltför arg i alla fall :)

Svar: Haha! Tack för det Sandra! Lite lagom arg är bara nyttigt ;-)
Anita Blomkvist Johansson

2013-08-31 @ 21:59:26
URL: http://ilikeyourshoulder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0