Små blommor

 
Igår upptäckte Filip att vår gård äntligen var helt snöfri så då gick han på en liten upptäcktsfärd till skogsdungen bredvid oss. Jag tyckte han kunde titta efter blommor eller se om han hittade nåt annat fynd i skogen. Efter en stund kom han tillbaka glad i hågen och med en lite lätt mörbultad blåsippa till lyckliga mig. Vi får hoppas att lagen har överseende med fyraåringar som inte har koll på vilka blommor som är fridlysta!
 
Idag hade han varit på en ny upptäcktsfärd och hittat två större blommor, ett par tjusiga lilarandiga krokusar som nu får dela snapsglas med blåsippan som rätat på sig. De är de första vårblommorna jag sett i år, så himla fina!
 
 

Kommentarer
Postat av: MammaMedia

WOW, vilka grymt läckra bilder!!! Hur har du gjort? Vilken kamera har du använt? Jag kanske tar med datorn iaf till Prag. Det är fri Wi Fi i lägenheten.

Svar: Men tack! Vad roligt att höra! :) Det är skolans lilla kamera, med största bländaren. Och sen Photoshop för ljust och kontrast. Jamen vad tusan, ta datorn med dig! Om inte annat är det ju bra för att leta reda på info i Prag :) Kram och trevlig resa igen!
Anita Blomkvist Johansson

2013-04-26 @ 22:56:37
URL: http://mammamedia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0