Hellre linser än ögonoperation

Nu på morgonen har Pelle åkt för att göra en ögonoperation. Han ska rätta till sitt synfel för att slippa ha linser och glasögon.

Jag tycker att det är väldigt modigt. Tanken på att någon skulle skära i mitt öga medan jag såg på gör mig skiträdd. Usch. Själv har jag istället just varit och köpt en hel hög med linser och äntligen beställt nya glasögon. 

Jag är inte direkt det bästa stödet just eftersom att jag tycker det låter så otäckt. Så här gick till exempel vår konversation igår kväll:
- Får jag titta ordentligt på dina ögon en sista gång, ifall du blir blind! (jag)
- Jamen även om jag blir blind så ser ju ögonen likadana ut. (Pelle)
- Ja, fast de kan ju bli grumliga! (jag)

Också har jag även sagt åt honom några gånger att titta ordentligt på Filip ifall han sen förlorar synen.

Håhå jaja... Tur han är cool och bara ler åt mig.

 


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag har opererat mina ögon efter 10 års funderingar. Man får en lugnande tablett innan och det gör att man kan gå med på nästan vad som helst ;)

Svar: Hehe :) Ja, Pelle fick också en lugnande tablett, fast han påstår att han inte kände sig annorlunda efter. Men allt verkar ha gått bra hur som helst :)
Anita Blomkvist Johansson

2012-09-26 @ 11:07:21
Postat av: Moa

Hahaha, jag gillar dina hjälpsamma kommentarer :)

Jag skulle gärna göra en ögonoperation då jag har drygt -5 i synfel, men jag vågar helt enkelt inte utan harvar också på med linser och glasögon. Det skulle ju helt klart vara mer ekonomiskt att göra en operation, men tänk om något går snett... det är ju det som är det skrämmande! Hoppas att det går bra för Pelle, du får rapportera hur han upplever det, jag är riktigt nyfiken!

Svar: Hehe, ja du förstår att han inte har det helt lätt. Ja, det skulle säkert vara värt att göra operation när synfelet är så pass stort. Men huu alltså, ögonen! Ska skriva ett inlägg om hur det gick förhonom :)
Anita Blomkvist Johansson

2012-09-26 @ 14:41:16
URL: http://moamaria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0