Orange för Halloween del 1/2

Jag är lite förvirrad över vilken dag Halloween egentligen ska firas; det står visserligen "Halloween" för onsdag den 31:a men det har ju firats lite här och där ända sedan helgen, och mer kommer det att firas dagarna framöver.
 
Bland annat har Halloween firats med ruskigt spökfika hemma hos oss på söndagen, och så snart jag fått tag på sladden som ligger på jobbet ska jag tanka över bilderna från kameran till datorn så att jag får lägga ut dem i bloggen.
 
Innan jag lyckas med det tänkte jag försöka modeinspirera er med lite orange så här i Halloweendagar.
 
Färgen för Halloween, och hösten, är ju orange i olika toner. Så vackert och lysande, också finns ju den orange färgen i så många fina toner. Allt från klaraste gulorange till orange som drar mot rost, eller varför inte mot korall. Jag har därför kollat lite bland Zalando.se:s orange kläder och hittade en hel del fint. Jag har blandat in lite andra färgtoner bara för att få lite kontrast, bland annat tycker jag att beige, grått och brunt gör sig bra mot orange.
 
Zalando har mycket som är riktigt dyrt, men jag har mest letat bland plaggen med aningen lägre prisnivå, som dyrast ligger priserna på ca 1500 kr för t.ex. stövlar och väskor.
Lite mer avslappnad stil.   
 
Mer uppklätt. Jag gillar främst klänningen med de korallfärgade inslagen tillsammans med väskan. Och de beige skorna. Och de med orangeröd klack är också superfina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0