Dansskadad

Jag upplever just nu sensationen av en helt ny känsla i mitt liv - jag lider av en dansskada! Inte för att jag går någon exotisk danskurs i typ tango/rumba/salsa, utan för att jag var ute på krogen i lördags och dansade lite för intensivt i allt för höga klackar. På söndagen vaknade jag alltså med svullet och stelt vänsterknä, och jag haltar fortfarande idag. 
 
En bidragande anledning är nog den att jag invigde dessa skor, och att jag sällan brukar dansa särskilt mycket, speciellt inte på Schlagerklubben. Fast nu råkade det vara så att de spelade ovanligt bra musik och ovanligt lite schlagermusik.
 
Sen, bara som en notering, men det var väldigt vad karlarna på Schlagerklubben var ivriga att podiedansa! Det fanns två podier på scenen och minst femton karlar typ tävlade om att stå på dem och veva. Kanske de hittade divan inom sig där i schlagermiljön, vad vet jag.
 
Podiedans.
 
Ordinär dansgolvsdans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0