Invigning av Bildmuseet och punka

Efter att ha varit ledig i fyra relativt händelserika dar utan att blogga något så blir det lite svårt veta vad man ska börja med.

Men jag tänker att jag börjar väl med det mest grandiosa, dvs invigningen av nya Bildmuseet igår den 19 maj, samt den största floppen som skedde samma dag; en irriterande punkteringen som gjorde att jag och Filip missade en god fd arbetskamrats 40-årsfirande som vi laddat så för. Mycket tråkigt.


Det fantastiskt stiliga nya Bildmuseet! En byggnad med ett innehåll som gör att man tänker att denna stad är för liten för det här fantastiska bygget.
Och inte för att jag vill skryta, men visst är det en fenomenalt bra bild? ...Skämt åsido, fel inställningar på kameran och stress gjorde att vissa bilder blev grymt överexponerade. Så eftersom jag inte hann ta så många bilder och är tvungen att visa dessa dåliga, så kan vi väl låtsas att det är en cool genomtänkt bildeffekt jag använt mig av.


Det här är en del av de andra nya byggnaderna på området. Jag gissar på att ateljéerna ligger här, men jag vet faktiskt inte.


Museichef Katarina Pierre höll invigningstal.


Toppbloggerskan och tillika födelsedagsbarnet MammaMedia siktades vid invigningen. Hon fick nog bättre bilder än jag så
besök hennes blogg så lär det nog komma upp bilder från invigningen där så småningom.


Gigantiska fönster precis ovanför älvkanten gav ett överjordiskt vackert ljusflöde i lokalerna.



Den här unge gentlemannen höll mig som sagt sällskap.
Han blev senare lite högljudd och ivrig när han upplevde installationerna medan de höll invigningstalet för Konsthögskolans avgångsutställning så jag försökte på mest diskreta vis jag kunde lura ut honom ur lokalerna. Så tyvärr blev det inget långt museibesök för oss denna gång.


Älvspaning I.


Älvspaning II.



När vi sen kom till bilen såg höger bakdäck ut så här. SKIT OCKSÅ. Jag stoppade ett äldre par som passerade förbi på gatan och frågade om det här betydde att jag hade punka (bimbo!). Bara nästan, sa den äldre hjälpsamme herren och rådde mig till att köra till närmsta mack för att pumpa upp. Där tog jag hjälp av en mackpersonal för att få däcket pumpat (bimbo igen!) Det visade sig att jag kört på en nit. Och jag och Filip som skulle på födelsedagsfest och allt.


All dressed up and nowhere to go. Var ju tvungen att fota finklänningen jag tagit på mig dagen till ära.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0