Göteborg: Underhållning och avslutning

Har ni fått nog av Göteborg? Det är i alla fall bara att bita ihop, för här kommer nu sista göteborgsinlägget :)
(Det får mig att tänka på att det kanske är tur att jag inte bor i Göteborg för då skulle jag ju skriva göteborgsinlägg HELA tiden. Höhö...)


Första kvällen fick vi se Amandakören som inte var som vilken kör som helst. De sjöng vackert, dansade synkroniserat och agerade samtidigt. 






Hela deras framträdande slutade lite överraskande med att vi höll på att få hela kören i knät.


Andra kvällen bjöds vi på fin middag i Valands festsalar. Vi började med lite förfest i hotellets bar, där vi fick dricka vatten i de vackra glasen.


Bubbel som fördrink, något räkaktigt som förrätt tror jag, kyckling som huvudrätt och till sist panacotta som efterrätt. Också ett coverband på slutet där dansen "lärarknix" intensivt utfördes på dansgolvet :)


På hemvägen från fin-middagen fick vi se Poseidon i grönt.


Alldeles i slutet av kongressdagarna kom deltagare i studentprojektet Star for Life och uppträdde för oss. De kommer senare turnera över hela Sverige och då kommer de kanske även till Umeå och Midgårdsskolan.




Sen fick vi äntligen ta oss till flygplatsen och passa på att "phone home"



Kommentarer
Postat av: unga fröken karlssons Esteterier

Blir också helt knäpp när jag är i Göteborg; fotar hela tiden och tycker att allt är fantastiskt! (Vilket det ju också är ^^)

2012-03-26 @ 12:25:38
URL: http://esteterier.blogspot.com/
Postat av: Anita BJ

Lina: Hehe jo det blir en del bilder, extra mycket när man är ute och reser! Du har då en himla stilig fotoblogg må jag säga. Tummarna upp för det :)

2012-03-26 @ 16:37:42
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0