Utstädning och avslut

Nu minsann har jag jobbat min sista dag för terminen!

Vi har alla haft städdag och jag och har städat och gnott som en gnu hela dagen. Mest på skrivbord och i skrivbordshyllor, men jag har även hunnit sortera lite i förrådet, pillat och donat i materialskåp, städa undan allt löst i klassrummet jag tillbringar min mesta tid, jag har kastat allt som kan bli gammalt i arbetsrummets kylskåp och städat diskbänken och jag har ställt fram blommor så att städet eller någon annan vänlig själ kanske kan ge dem lite vatten under sommaren.  

Sen har jag fixat och städat bland betyg som saknats, och mailat och donat hit och dit om ditt och datt. Också hade vi en stor arbetsplatsträff där vi får veta vad som händer när vi kommer tillbaka i höst.

Den 13 augusti är vi alla tillbaka igen. Utom våran fotolärare Jörgen som tagit tjänstledigt och ska ägna sin tid åt fotograferande för en bildbyrå. Det blir tråkigt att inte möta hans glada nuna och engagemang i höst!

 
Har man inte sett mitt skrivbord som det såg ut innan så kanske man blir föga imponerad, men detta är alltså väldigt rent och bortstädat för att vara mitt skrivbord. Jag blir riktigt sugen på att sätta mig och jobba igen!


Jörgen och hans nästan tömda arbetsplats.

Kommentarer
Postat av: Louise

Nog har jag allt sett ditt skrivbord tidigare och vet att det kan finnas en och annan snuskig lapp där hihi ;-)

Svar: Haha! Ja, jag saknar den. Undrar var den tog vägen? Jag får skriv en ny, egen snuskig lapp :)
Anita Blomkvist Johansson

2012-06-19 @ 16:10:22
Postat av: Anonym

Men så himla bra att du tog kyslskåpet. Vi var visst dåliga på DIALOG idag. Åh himmel så nöjd Jörgen ser ut då! Men jag sörjer inte över att komma tillbaka till vår bästa skola! kram

Svar: Alltså, jag torkade inte ur kylskåpet, men jag slängde allt som kunde bli gammalt. Jag håller tummarna för att Randi och gänget tar en runda i kylen. Det syns inte så bra på bilden på Jörgen, men helt tillfreds såg han inte ut när jag fotograferade honom. Stort steg! Men så spännande :)
Anita Blomkvist Johansson

2012-06-20 @ 00:09:32
URL: http://mammamedia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0