Släktresa - Stopp i Storvreta

Första stoppet på vår resa var i Storvreta hos min svägerskas pappa dvs min brors svärfar eller Filips kusin Kalles morfar. Eller Lasse rätt och slätt. Om ni inte känner till Storvreta kan jag berätta att det är ett idylliskt samhälle inte långt från Uppsala.
 
Det var jätteskönt att slå sig ner där på altanen i grönskan och fika i riktig sommarvärme. Den första riktiga värmen sedan midsommardagen på stugan faktiskt.  
 
En frodig bakgård...
 
...med röda pioner...
 
...och en Filip med en ny vattenpistol.
 
Jag tog paus i LCHF-kosten under resan och detta var den första kolhydratrika rätten jag åt. Mums!
 
Vacker matsal med en minst sagt imponerande kristallkrona.
 
En vacker byrå med ett inramat porträtt av en saknad fru/mamma/mormor.
 
Dags för avfärd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0