Nude synkronisering

Det är bra när man får presentkort på julaftnar och födelsedagar; häromdagen fick jag chans att använda ett från snäll svägerska. Det blev ett nudefärgat läppstift från Make Up Store. Liksom lite Maria Montazami light, ni vet, fast utan solbränna.

Nagellack och passande rouge hade jag sen tidigare, även en läppglans i samma färgton. Så jag kände mig rätt så nöjd idag när jag lyckades synkronisera min makeup i nudetoner. Den där lite lätt sjuka tillfredsställelsen jag kan få när jag ser att jag liksom har allt som matchar med varandra, inget saknas, en känsla av att allt liksom faller på plats likt ett pussel, dök upp.

Make up:en i mitt ansikte syntes ju knappt eftersom det är nude, men det kändes liksom vårigt och lätt.


Depend nagellack nr 263, läppglans från FACE Stockholm i färgen Edelweiss och läppstiftet från Make Up Store i färgen Trip.


Nagellacket från Depend var verkligen en positivt överraskning; täckande med endast ett lager, lättmålat, höll bra hela dagen och i en färg som fungerade överraskande bra med min hudton. 


Rouget och ögonskuggan känns ju inte så roliga att visa upp eftersom det är gammalt slitet smink, och jag misstänker att de inte finns kvar på marknaden längre. Rouget, eller blushen (jag vet inte vad det är för skillnad) heter i alla fall L'Oreal True Match blush nr 150 Candy Cane Pink. Ögonskuggan tillhör L'Oreals serie ColorAppeal, men nummer och namn har försvunnit.

Trackback
RSS 2.0