Modeillustrationer av medieelever

Nu har jag äntligen redigerat dunderfina bilder från en uppgift elever från Medieprogrammets åk 2 och 3 redovisade strax före jullovet: modeillustrationer som de gjort i kursen Grafisk Illustration. Jag har skrivit om förarbetet till den uppgiften i flera inlägg, bland annat i det där jag tipsade om Skickliga modeillustratörer.

Uppgiften såg ut som sådan att varje elev blev tilldelad en internationellt känd modedesigner som jag valt ut; denna skulle de läsa in sig på, skriva lite om, sen tolka i en modeillustration med en eller flera plagg/hel utstyrsel från ready-to-wearkollektionen för vår/sommar 2012 för kvinnor.

Resultatet blev fantastiskt fint. Se bara här nedan. Designernamnen är länkade till originalbilderna för kollektionerna om ni vill kika på förlagorna.

Ps. Någon enstaka bild har jag beskurit något för att illustrationerna på plaggen ska synas bättre. Ds. 

 
Issey Miyake av Towe Fjällström


Thakoon av Evelina Rönnbäck



Anna Sui av Olivia Lindmark



Yohji Yamamoto av Sofie Mårtensson


Prada av Amanda Vänman


Balenciaga av Pauline Ader



Blumarine av Cecilia Renlund


Viktor & Rolf av Anna Byström


Elie Saab av Freyja Björnsdottir


Diane Von Furstenberg av Sandra Walter


Versace av Fanny Zingmark


Betsey Johnson av Pedro Lima do Nascimento


Kommentarer
Postat av: Sara

Kul uppgift! Och fint resultat :)

2012-02-01 @ 23:21:14
URL: http://barasara.blogspot..com
Postat av: Anita BJ

Tackar för positiv feedback Sara!

2012-02-02 @ 15:05:26
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0