Fira Alla Hjärtans Dag

Det är dags att gå och lägga sig nu, men jag tänkte bara lägga ut lite bilder från kvällens Alla Hjärtans Dag-firande först.

Som vanligt är det alltid stress om kvällarna eftersom Filip måste komma i säng så tidigt, så det blir en himla rusch när man ska hinna göra nån lite mer avancerad middag innan han ska sova. Även om vi ikväll drog ut på det en smula.
Jag gjorde tandoorikyckling (som inte var så fotogenisk) och hade igår kväll bakat en frusen LCHF-cheese cake (som var mer fotogenisk) som vi fikade till efterrätt. 

En liten sliten digitalkamera från skolan fick dokumentera kvällen, men eftersom den inte har någon vidare vitbalanseringsfunktion blev det ganska frodig och kreativ färgsättning trots mina redigeringsförsök.



Frusen LCHF-cheese cake som serveras med varma hallon. Jag tyckte den var god och smakade lite som vaniljglass, men Pelle tyckte den smakade som frusen grädde. Så kanske det totala betyget blev typ 3 av 5 möjliga? Här hittar ni receptet.


På skolan idag stod några elever och sålde hembakta kakor för att få ihop pengar till en skolresa till Tyskland. Jag köpte några hjärtformade baksaker som tydligen var väldigt goda. Skolan bjöd på geléhjärtana.



Uppdatering dagen efter:


Jag tog den här bilden på morgonen dagen efter Alla Hjärtans Dag, bara för att visa hjärtballongpyntningen. Kan man inte få ha ballonger och sånt jämt? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0