Sommarens sista dagar

Vi tillbringade helgen i stugan, åt surströmming och blåbärspaj av egenplockade blåbär, tog promenader, fångade grodor (mest Filip) och plockade blommor. Det har ju varit varmt och skönt, men kylan är visst på väg nu så det känns lite som att det kanske var sommarens sista dagar. I alla fall i ledighet.
 
Jag tog lite bilder i skog och vid hav med den kamera jag lånat från skolan, en Canon EOS 500 D. Jag har lånat den hela sommaren och trivts med den. Skarpa fina bilder med bra ljus har den gett mig, men nu är det nog dags att säga hej då till den eftersom den behövs i undervisningen.
 
Våran stuga.
 
 
Vid en tjärn i skogen.
 
En sån där skogsglänta som man tänker på när vintern är som kallast och man längtar efter sommaren.
 
Vår stuga från entrésidan.
 
Akta bajset!
 
Ouääää!
 
Lupinerna som jag fotograferade i början av sommaren har ändrat skepnad.
 

Kommentarer
Postat av: Paul

Råläckra sommarbilder! Speciellt gillar jag bilderna gräset vid strandens stenar. Du är ju en kanonduktig fotgraf Anita.

Svar: Men gud vad snäll du är Paul, tack ska du ha. Jag tycker väl jag kunde ta lite mer spännande bilder, men stilen funkar ju som dokumentation i bloggen. Jag är glad över att ha haft så bra kamera i sommar, jag tycker det märks skillnad.
Anita Blomkvist Johansson

2012-08-21 @ 23:08:07
URL: http://www.pgrahn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0