Shoppinggalenskap!

Alltså, jag gillar ju att shoppa, men denna höst (dvs. denna tröga jobbstart) har jag totalt släppt loss shoppingdemonen inom mig. Det handlar ju om behov av tröst/uppmuntran kombinerat med väääldigt bra erbjudanden.
 
Det har inneburit att jag har beställt paket till höger och vänster så att de på Preem (där jag hämtar paketen) kommenterar och ger mig små (snälla) skämtsamma gliringar numera (hurtigt: "paket igen?"). Min vanligtvis tolerante makes panna har på sista tiden till och med börjat vecka sig bekymmersamt, och då vet man att det är läge att kanske gömma några av paketen man har på gång för att inte oroa i onödan (Pelle, jag skojar bara ;) ).
 
Som försvar för mig själv kan jag nämna att minst hälften av det jag beställer går tillbaka, för jag tycker liksom att det är lika bra att beställa mycket när man ändå gör en beställning. Fraktkostnaden är ju ändå detsamma.
 
Hur som helst har jag gjort jättefina klänningsfynd i Ellos rea som jag verkligen tycker ni ska titta igenom om ni vill göra fynd. Till och med söndag 2/9 har de dessutom 50% rabatt på reapriserna. Galet!!
 
Ellos är ju en gammal trotjänare i postordersammanhang, tillsammans med Haléns och nån fler. Jag och mamma beställde därifrån redan när jag var barn. Shoppingutbudet i Piteå var inte så stort på den tiden så det var alltid så spännande med de där katalogerna och paketen.  
När det började komma fler postorderfirmor att skicka efter från så har Ellos sen blivit lite tantigt och ute upplever jag. 
 
Men som sagt, till min förvåning har jag nu gjort en hel del fynd där. (Eller så kanske jag numera tillhör den där tant-målgruppen? ;) )
 
Kan nån vara snäll att bjuda mig på några kalas nu så att jag får läge att använda finheterna?
 


Den ljusgrå och beige (nudefärgade) klänningen fick jag för 149 kr styck, hade jag hållit i hatten lite så hade jag fått ytterligare rabatt. Nu ligger de på 99 kr styck med 50% på reapriserna (de kostar 199 kr, men jag hade fått ett annat erbjudande på rean). De svarta pumpsen har jag skrivit om i ett inlägg nyligt ("Banana heels"), de är inte på rea, men jag tänkte de kunde passa till klänningarna. Länk till klänningarna här.
 
Den beige virkade klänningen gav jag ungefär 280 kr för (länk till virkad klänning) men den kan man få betydligt billigare nu. Den svarta köpte jag för ungefär 200 kr (länk till svart klänning). De bordeaux-färgade stövlarna (höstens färg om ni nu missat det) fick jag hem från LaRedoute, men de finns även på Ellos. Kostar 1700 kr men går att köpa med 40% rabatt på Ellos just nu. Jag köpte dem för 850 kr med rabattcheck. Länk till stövlarna på Ellos 
 
Jag fick hem den rosa solkänningen för 38 kr, men nu går den att få för 25 kr (!). Är därför lite sugen att slå till på någon fler färg, kanske orange? Länk till solklänningarna. 
 
De här lösa kavajerna har jag inte köpt, men jag funderar på att beställa den svarta. Jag vill ju gärna ha något utanpå klänningarna. De finns på Ellos och kostar ca 150 kr om jag beställer senast den 2/9! Länk till kavajer 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0