Floridaresa - Sanibel Island

Som jag skrivit tidigare så var inte området så fint där vi bodde i villakvarteret i Cape Coral, det var ju en ort som nog kan räknas som en förort till Fort Myers.
 
Däremot var det inte särskilt långt till de vackra stränderna, vi åkte t.ex. ett par gånger till tropiska Sanibel Island. Stränderna där har faktiskt röstats fram till en av världens 10 finaste stränder, och det kan man förstå om man ser denna bildgoogling på Sanibel Beach. Jag vet inte hur det kan vara så olika från kust till kust, men vattnet i havet där var så varmt att det kändes som att man gick ner i ett badkar. Inte direkt svalkande som ni förstår, men härligt på sitt sätt.
 
Sanibel Island är också ett mycket pittoreskt område med pastellfärgade hus och trähus med stora altaner, såna som man brukar se i filmer som utspelar sig i södra USA ni vet. På ön finns också en hel del hotell, turister och en massa, massa lyxvillor som man kan fascineras av. Det är så svårt att förstå var alla pengar kommer från!
 
Tycker man om att plocka snäckor är detta plejset, för jisses vilka högar med snäckor där fanns! De täckte hela strandremsan vid havskanten så det var lite stickigt att gå i.
 
Snäckplockarn'.
 
Stora pelikaner flög och landade nära oss när vi badade. Inte för att de var så särskilt intresserade av oss utan för att de fångade fisk.
 
Vi passerade flera fina små pastellfärgade butiker, barer och restauranger.
 
Jag fick Pelle att skaka hand på att vi skulle bo i ett sånt här hus och på Sanibel Island om vi nånsin åker hit igen. Nalta dyrt visade det sig när vi sen kollade lite priser.
 
Här kan jag också bo. Jag är inte så kinkig över om huset är pastellgrönt eller pastellgult ;)
 
När det började skymma var det inte helt lätt att få till några bra bilder från bilen på de pittoreska slitna små pastellfärgade husen. Här är en antikaffär jag mer än gärna stannat och gått in i.
 
Bron mellan Sanibel Island och Fort Myers.
 
Beauuuutiful!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0