Floridaresa - På Royal Pacific resort i Orlando

För några inlägg sedan skrev jag att jag bara hade nåt enstaka inlägg kvar att skriva om Floridaresan, men sen har det nog blivit en fyra inlägg, minst, om resan sedan dess. Ursäkta, ursäkta för missvisande information. Men ni får väl bara liksom bläddra förbi om Florida står er upp i halsen. Jag har bara så många bilder så jag måste försöka sprida dem i olika inlägg.
 
Jag är nu framme vid resans absolut sista dagar, från när vi kommit tillbaka till Orlando där vi efter ett par dar skulle ta flyget hem. Pelle överraskade mig ett par dar före återresan till Orlando med att ha bokat hotell vid och biljetter till Universal Studios. Jag hade misstänkt det var nåt sånt på gång, men hade ingen aning om att vi skulle bo så fint och så nära Universal. Härligt härligt!
 
Hotellet vi bodde två nätter på heter Loews Royal Pacific resort som kallar sig lyxhotell på sin hemsida. Jag har aldrig varit i Indonesien eller Thailand, men jag tänker mig att miljön på hotellet påminner om de länderna.
 
Det var i alla fall ett skitstort hotell med 1000 rum varav 51 sviter, 6 restauranger, flera småbutiker, spelrum, idrottsanläggningar och en lagunformad jättepool med en liten sandstrand. Och det nästan bästa - bara 10 minuters gångavstånd till Universal Studios!
 
Man gick på en bro över en vallgrav för att ta sig till hotellentrén, och såg då denna vy av hotellet.
 
 
Vy från bron i andra riktningen.
 
Hotellentré utifrån.
 

Hotellentré inifrån, man ser bron längre bort i bilden.
 

En del av lobbyn.
 
Reception.
 

Ljusgården som låg mitt i hotellet.
 

Restaurangen vi åt frukost i.
 

Samma restaurang som bilderna ovan.
 
 
Sängen i vårt hotellrum.
 

Filip-fjonken i vårt hotellrum.
 
Ett tecken på att man nog bor på ett lyxhotell är att vanligt vattnet (utan bubblor eller smaksättning) som de säljer i hotellrumsbaren kostar 50 kr flaskan (!) Tur att några hotellrumsgrannar donerade en hel karta budgetvatten till oss när de checkade ut.
 

Utsikt.
 

Poolområdet sett från vårt hotellrumsfönster.
 
Djungelpromenaden till Universal Studios.
 
Där växte krukväxter i buskstorlek som jag har haft svårt att få att överleva i kruka.
 

Bambuträd! Stammarna är ju ihåliga så det liksom "kloinkade" lustigt ihåligt när det blåste i träden och de slog mot varandra.
 

Samma fina promenad till Universal Studios.
 

Där kollade denna tjusiga långa fågel in oss.
 
Jättestora vackra blommor växte vid promenaden.
 
Jag sa ju att den var jättestor! Som en tallrik!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0