Floridaresa - Miami beach

Det är ungefär fem mil mellan Fort Lauderdale och Miami, så vi bestämde att vi skulle åka till Miami och Ocean Drive en eftermiddag för att se de gamla art deco-husen i både dagsljus och solnedgång och med all neonbelysning tända. Och vi tajmade det faktiskt perfekt.
 
Husen som ligger vid Ocean Drive och South Beach tillhör hjärtat av Miamis art decodistrikt och är bland de ballaste områden man kan festa och visa upp sig på har jag förstått. Vi hamnade där en fredag kväll så det kändes lite som att vara i en musikvideo. Gatan är ganska kort så vi gick den två vändor.
 
Som en parentes kan jag bara berätta att det är med fara för sin hälsa som man använder de allmänna toaletterna på South beach: jag var väldigt kissnödig när vi gick runt där och jag skannade flera toaletter innan jag tillslut hittade en som det gick att använda utan att man riskerade att få blod, kiss, eller någon annan oidentiferbar vätska på sig. Den var förmodligen i något bättre skick eftersom den var vid en polisstation.
 
En hel horisontlinje (typ) full med skyskrapor mötte oss när vi körde in i Miami. Staden kändes skitstor och vissa delar påminde lite om Manhattan.
 
Ocean Drive ligger mellan South Beach och art decodistriktet i Miami.
 
Vi gick aldrig ner på stranden, men så här såg strandpromenaden ut.
 
 
Hotellen jobbade på att skapa stämning med bland annat passande accessoarer, som t.ex. gamla bilar.
 
 
Det är ett ställe för att se och synas, speciellt så här en helgkväll, och folk körde raggarrundan flera varv i sina flotta / coola bilar.
 
Det var också populärt att hyra scooter och köra runt som de här två tjejerna gjorde.
 
Nån hade med sig ett exotiskt djur för att impa. Kan för mitt liv inte komma på vad den där apsläktingen heter, kan nån hjälpa mig?
 
Bildbevis på att Filip var på Miami Beach den 20 juli 2012. Och att det var 92 grader varmt, dvs ca + 33 grader Celsius. Ovanligt behagligt.
 
Spana på cool bil.
 
Vi passerade Versaces gigantiska lyxvilla som enligt Wikipedia är en av USA:s mest fotograferade hus. Det var på de här trappstegen som Gianni Versace sköts ner på väg hem efter morgonpromenaden. Klicka på den här länken för att se helt sjuka bilder på lyxen i och kring villan!
 
Solen började gå ner och alla partysugna började eskalera i antal.
 
Det är inte alla som kan skryta med att de kört raggarrundan på South Beach! För det gjorde vi innan vi lämnade Miami för att åka tillbaka till vårt hotell i Fort Lauderdale.
 
 
Var bara tvungen att fota dessa skyltdockor med silikonbröst som jag såg på en annan gata en bit från Ocean Drive.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0