Eduardo Recife och Misprinted Type

Det är dags att slå ett slag för en bra sida när det kommer till inspirerande bilder och snygga fonter; Misprinted Type och eduardorecife.com.

Eduardo Recife, som står bakom de båda sidorna, är född 1980 och en illustratör, grafisk formgivare och typograf från Brasilien. Hans smutsiga dadainfluerade typografiska och illustrativa arbeten som ibland innehåller en rejäl dos av kitsch har under flera års tid inspirerat mina elever i grafisk form och illustration.

På sidan Misprinted Type kan man hitta gratis typsnitt att ladda ner, som dock har nåra år på nacken, men också många andra nyare fonter som verkar ligga kring 39$/styck.

Det var ett tag sedan jag var in på hans sidor så jag blev ganska imponerad över hans mer nyproducerade material.
Här är några bilder som glimrade alldeles särskilt mycket i mina ögon;




Kommentarer
Postat av: Moa

Den där sidan gillar jag också, jag tror att det kan ha varit du eller någon av eleverna du hade medan jag praktiserade hos dig som visade mig den!



Hans alster är otroligt snygga måste jag säga...

2012-04-02 @ 20:38:39
URL: http://moamaria.wordpress.com
Postat av: Anita BJ

Moa; ja det verkar som att de flesta råkar på den förr eller senare, kanske för att han ger bort lite typsnitt. Jag önskar bara han fortsatte uppdatera gratifonterna mer... snål som man är :)

2012-04-02 @ 23:27:09
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0