Umeå Fashion Week

Kul, nu är det snart dags för Umeå Fashion Week 2011! Modeveckan pågår mellan 17-22 oktober; tidigare år har den bara pågått under en helg, eller långhelg. Jag tror inte man behöver vara extremt modeintresserad för att få ut något av modveckan, utan jag tror alla typer av kreatörer kan hitta inspiration av att möta alla entreprenörer.

Som här formulerar man sig kring evenemanget på hemsidan:

"Umeå Fashion Week
är en arena där designers, leverantörer, butiker, slutkunder, besöksnäring och upplevelsearrangörer bygger relationer och skapar affärsmöjligheter."

Programmet är inte klart ännu, men du kan följa hur det hela utvecklar sig här: Program för Umeå Fashion Week 2011. En intressant punkt som redan nu finns i programmet är en inspirationsföreläsning med Per Holknekt, grundaren till Odd Molly. Läs gärna hans intressanta livsberättelse i DN:s artikel "Från uteliggare till innedesigner".

Det kommer även ske en frukostföreläsning med temat Trendspaning med Lotta Ahlvar, vd för Svenska Moderådet. Jag tänker mig att det kan inspirera alla typer av designers att veta vilka trender som kommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0