Rosa dukning och indisk mat

Min moster Inga Lill (som bor i det fina gamla huset jag skrivit om tidigare) och min kusin Maria kom och åt middag med oss ikväll. Vi har ätit en massa gott och druckit lite likör så nu känner jag mig mätt och lite skönt sömnig. Så nu ska jag snart lägga mig och tjuvsova framför tv:n men först vill jag bara visa min pråliga rosa dukning som gjorde mig på gott humör.

Jag gjorde indisk mat och tänkte att jag då skulle passa på och anstränga mig lite och göra en passande indiskinspirerad dukning. Så jag letade reda på ett second hand-fynd i form av en rosa-röd-mönstrad gardinbit (tror jag det är) med guldtryck som jag köpt för flera år sen fick bli duk. Det tyget gör mig helt lyrisk! Jag önskar det fanns som tapet. Jag kompletterade med rosa servettblommor i en vikning jag lärde mig när jag var typ tolv år gammal och då tyckte var det vackraste jag sett.

Gästerna verkade ha ett sjätte sinne för när de dök upp hade de med sig en rosa rosenbukett. Vilket flyt va!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0