Kreativa visitkortslösningar

I samband med att mina elever ska producera logotyp och grafisk profil som jag skrev om i ett blogginlägg igår, så ska de ju också designa visitkort.

Jag råkade på en bra sida där de visar en väldigt kreativ samling sådana som jag nog kommer visa som inspirationsmaterial till eleverna: 60 Most Creative and Attractive Business Cards Design.

Här har jag valt ut några exempel:

Två varianter med utstansade detaljer:



Två exempel på när man jobbat med lite retrokänsla:



Tre exempel på när siluetter och starka färger varit i fokus:




Och till sist en där man använt tryckvärldens Pantonefärgkarta som inspiration:


Kommentarer
Postat av: Moa

Otroligt snygga visitkort! Jag gillar speciellt det blå med fågeln på och alla snirklar... De med retrokänsla är inte fel de heller...

2011-09-07 @ 21:27:41
URL: http://moasblogg.blogspot.com
Postat av: Anita BJ

Jo, jag är också svag för den blå med fågeln! Det är så vackert när det är vackert... :)

2011-09-07 @ 21:37:26
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0