Måla med kameran

Filip snart 3 år gammal tog de här vackra bilderna med digitalkameran när vi var på Kulturcentrum förra lördagen. Han fotograferade kuddar och föremål på väldigt nära håll och jag tycker det ser ut som abstrakta målningar. Han slår mig och mina abstrakta lekar med kameran på bilturen från Gävle med hästlängder! 

När barn gör och tar bilder så blir det så otvunget, fördomsbefriat, spontant och impulsartat. Precis det som man jobbar bort under vägen till att bli vuxen, men som alla de som jobbar med bildkonst sen söker att få tillbaka. För allt man lärt sig står liksom i vägen när man sen ska skapa; allt man gör riskerar att bli stereotypt och klychigt.





Kommentarer
Postat av: Sara

Så fantastiskt fina! Har han ärvt sin mors talang månne?

2011-11-08 @ 21:54:20
URL: http://barasara.blogspot.com
Postat av: Anita BJ

Ja visst är de fina Sara! Och tack snälla :) (fast jag känner mig oftast rätt så hämmad bildmässigt ärligt talat)

2011-11-08 @ 22:39:36
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0