Skapande lördag på Kulturcentrum

De här bilderna är från förra lördagen, den 29 oktober, då jag och Filip var på Skapande lördag på Kulturcentrum i Hamnmagasinet nere vid älven i centrala stan. 
Filip och jag lekte i kostymförrådet och i naturrummet. Han målade även fjärilar med pastellkritor också såg vi en musikteater.

Medan vi väntade på att teatern skulle starta fick Filip låna min lilla digitalkamera och han tog jättecoola bilder, men de får ni se i nästa inlägg.  


Filip i snygg hatt i Kulturcentrums kostymförråd.




I ateljén fick barnen måla fjärilar med pastellkritor om de ville. Handledaren visade hur man kunde rita med kritorna och sen sudda på det upptejpade pappret.



Filip gnuggar intensivt och målinriktat här och där på pappret, och det blev en väldigt vacker och abstrakt fjäril.


Filip tog dessa bilder då vi satt och väntade på att musikteatern skulle börja. Han tog flera andra väldigt coola bilder, men de sparar jag som sagt till nästa inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0