Idag, den 11-11-11

Alltså, jag måste ju skynda mig att skriva ett inlägg detta datum. Och därmed sälla mig till massorna som kommenterat dagens datum.

Det har i alla fall inte varit någon katastrofdag på något vis, tvärt om; jag har varit sällsynt pigg och utvilad eftersom jag sov av och till hela kvällen igår och kunde dessutom åka till jobbet lite senare än vanligt på morgonen. Jag gissar att det är den här förkylningen jag har haft över en månad som gör att jag är så trött. Nu har jag fått hostmedicin i alla fall.

När jag kom hem efter att hämtat Filip på föris for hela lilla familjen och firade farsdag på restaurang. Pelle jobbar nämligen hela helgen så det går inte att fira honom så bra på den "rätta" dagen. Vi funderade var det vore lämpligast att äta middag med en liten rörig och rörlig unge en sen fredagseftermiddag/tidig kväll och kom på att vi skulle prova italiensk-amerikanska restaurangen Angelini som hör till fina Hotell Aveny i stan. Det blev jättebra; fint, trevlig personal, bra meny och nästan folktomt när vi kom. 

Efter att bara ätit en ostsmörgås till lunch så kunde jag sen inte låta bli att snegla lite avundssjukt på Filips gigantiska barnportion för 65 kr med hemmagjord burgare där jag satt och åt en liten puck med potatis och en lite större puck med fläskkarré för typ 170 kr. Men ska det vara fint ska det tydligen vara litet! Jag fick i alla fall äta en hel liten pannacotta med kaffe- och likörsmak och riven choklad till efterrätt. Och inte att förglömma; dricka ett glas vin!

Det var denna dagen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0