Modetips från Chics redaktör

Läsare av bloggen charlotta.chic.se fick igår chansen att ställa mode och stylingfrågor till henne. Charlotta heter Flinkenberg i efternamn och är chefredaktör för modetidningen Chic så man kan nog kalla henne för något av expert i sammanhanget.

Jag passade på att fråga om det här med maxiklänningar och starka färgkombinationer är något som håller i sig. Jag fick ett så himla bra och fylligt svar. Läs min fråga och hennes svar genom att klicka här. Vilket engagemang! Den kvinnan måste jobba dygnet runt. Flera små barn har hon också.

Chic är min favoritmodetidning just nu. Den är, tycker jag, på det stora hela liksom rörigt oestetisk i sin utformning, men så himla personlig och med en rolig opretantiös inställning till det här med mode och styling till sitt innehåll. Dyrt och billigt, äkta och oäkta blandas friskt, med massor med stylingtips och roliga detaljer.

Alltsammans tycker jag visar på en äkta kärlek för mode. Och jag tror mycket av detta har att göra med just Charlotta Flinkenberg och hennes personlighet och inställning. Och säkerligen duktiga och engagerade medarbetare.  

Jag har lånat bilderna från hennes blogginlägg:


Tröja, H&M, 199 kr. Kjol, Gina Tricot, 149 kr. Clutch, Asos.com, 638 kr. Armand, Cubus, 69 kr. Skor, Zara, 799 kr. Bälte, DorothyPerkins.com, 55 kr.



Klänning, H&M, 299 kr. Skor, Zara, 599 kr. Örhängen, Gina Tricot, 149 kr.


Nu har jag lärt mig ett nytt stylinguttryck för när man blandar starka färger: "colourblocking".

Soon, very soon, you will förmodligen se mig gå runt och colourblocka. I alla fall lite :)

Kommentarer
Postat av: Andreas Skog

Go girl!

2011-05-13 @ 15:14:12
URL: http://andreasskog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0