Loppishelg

För att bli av med kläder, smycken och andra saker som jag inte använder och samtidigt tjäna lite pengar så hade jag bokat in mig på två loppisar i helgen. Den ena som jag var med på idag var en garageloppis på Sandbacka. Det var genom kollegan Cicci som bor på det området som gjorde att jag fick chans att vara med på den.

Imorgon ska jag vara med på en gigantisk uteloppis på Umåkers travbana. Där kommer vara öppet mellan 12-15, så det är bara ni sätter er på cykeln/moppen/mc:n/i bilen/på hästen och tar med er storplånboken och spenderbyxorna och tar er dit :)


Cicci, till höger i bild, gör affärer med en kund. Det är mitt bord och klädställning som syns i bakgrunden.

Det är väldigt bra vara två som står ihop, underlättar om/när man vill gå på toa eller bara titta runt lite. Fast det är egentligen "livsfarligt" titta runt på andras grejer när man är på loppis, risken är att man spenderar upp de pengar man nyss fått in. Men jag brukar i alla fall handla lite leksaker till Filip. Det är verkligen ett tips, barnleksaker är alltid väldigt billiga på loppisar.


Ett litet tag var det ganska mycket folk, men det tunnades av ganska fort. Det blev lite komiskt för då började många som stod där för att sälja gå runt och handla av varandra.

Nej nu ska jag gräva lite mer i förråden och se om jag kan hitta lite mer att göra av med på loppisen i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0