Söndagsmåndag del 2

Det blev till sist en väldigt lyckad utflyktsdag! Jag var ju lite osäker i mitt förra inlägg vad som skulle hända; djurkontakt blev hur som helst det genomgående temat. Djur funkar finfint på alla medlemmar i familjen.  

Vi började med att besöka de samiska vistena på Gammlias friluftsmuseum. Filip blev snabbt haj på att öppna luckorna och fixa med de andra attiraljerna på järnspisen i ett av vistena, så det visade han gladeligen upp för andra besökare som en entusiastisk men lite obegriplig liten guide:





Och renkontakt blev det verkligen. Först lite försiktigt men sedan allt modigare:







Det blev till sist en lite oväntad Grand Finale när vi kört vidare för ett fika i Holmsund. Fiket låg överraskande nog på övervåningen till Holmsunds Tropikhus.

Dit var vi ju helt enkelt tvungna att gå. Där överraskades vi av ett par apor, eller tamariner då, som sprang runt helt fritt:



Mest hade de en massa reptiler i glasmontrar där. Gigantiska tjocka slöa som denna:



...och otäckare mer attacksugna som denna spottkobra:



Och flera andra mer eller mindre fula typer:





Alla reptiler blev nästan för mycket för mig och Filip. Då var det trevligare med deras väldigt kontaktsökande söta papegojfågel:



Kommentarer
Postat av: Eleonore

Va roligt att åka och titta på en massa djur, det är verkligen skoj :D

Ja chevre och rödbetor är verkligen en bra kombination så denna paj kan nog vara fin!

2011-03-08 @ 14:47:00
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: ..:Sarah:..

Vilken mysig dag ni haft !

och ja visst v ar jag modig ;) men jag tänkte så här..a ntingen supersnygga skor jag inte kan ha eller lite "fula" som jag kan använda. men de gick strålande och se syns inte att dom vart blöta. bara borstade dom lite så gick randen bort :) jej

2011-03-08 @ 16:42:25
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0