Orange och rött är rätt

Jag har ju gått igång på det här med rödorange och orange toner för läppar och naglar, men även på accessoarer och kläder vilket jag skrivit om tidigare i bloggen.

Nu har jag fått hem ett jättefint matt orange läppstift från Asos.com. Innan jag fick hem det hade jag köpt ett orange nagellack från Maybelline. Funkar skitbra ihop, vilket ju var en ren lyckträff! För hur lätt är det att bedöma läppstiftfärg på bildskärmen liksom.

Lord & Berry Vogue Matte Velvet Lipstick i färgen Mandarino, samt Maybellines Forever Strong i färgen Orange Couture.

Jag har tidigare köpt ett rödorange nagellack jag letat ett bättre matchande läppstift till, och nu har jag äntligen hittat hela två stycken som funkar bra till:

Clinique High Impact Lip Colour nr 15 Orange Burst, det nagellack som jag redan ägde; L'oreal Resist & Shine Nr 505 och Isadora Jelly Kiss Nr 59 Merry Berry.

Cliniqueläppstiftet är en gnutta mer dämpat och mer färgäkta och täckande än Isadoraläppstiftet som är mer glossigt och kanske mer lättanvänt men som inte sitter lika bra.

Skulle sitta bra med denna clutch till, typ...:


Clutch från Zara, 949 kr.

...eller dessa skor:


Skor från Asos, 514 kr.


Kommentarer
Postat av: Mona Persson

Jag älskar orange, speciellt på sommaren när man har fått lite färg är det ju supersnyggt. Just nu har jag röda tår o fingrar, dock lite slitet. Skulle behöva frächas upp.

2011-06-09 @ 21:38:23
Postat av: Alva Asp - Skönhet & Makeup

Snyggt!

2011-10-04 @ 20:24:05
URL: http://alvaasp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0