Curlinglärare på avancerad nivå

Fyra lärare har i omgångar idag varit inne på arbetsrummet, samtliga engagerade i att curla en och samma elev till ett godkänt betyg i olika kurser som eleven har rester i. 

Detta är inte ett undantagsfall. Det är nämligen inte bara moderna föräldrars specialitet att curla, även lärare tar till curling när det kommer till kursslut och betygsättning. Och betygen för årskurs 3 sätts idag på vår skola så tiden är knapp. 



De sista dagarna på terminen spenderar vi en helvetes massa tid på att ringa, maila, söka upp, påminna-för-andra-tredje-gånge
n, elever för att hjälpa dem till godkänt. Vi tar ansvaret istället för att de gör det själva, för man vill dem väl och kanske förstår vi bättre än vad de gör själva vikten av att få ett G istället för ett IG i en kurs.

Läs ett mer utvecklat inlägg om detta i min något curlingtrötta men sommarglada kollegas blogg MammaMedia.



Förslag på läraroutfits till nästa års kursslut. Från Spreadshirt.se.

Kommentarer
Postat av: paul

Hej

Jag skulle vilja beställa 2 st av den snygga T-shirten med grottmänniskans utveckling till curlinglärare. I röd och en svart storlek minst 2 xxl Då jag p g a för luncher på finsidan numera drar storlek större. Var vänlig sänd mot postförskott under adressen "Anonym curlinglärare i 60+ åldern"

So cool jag menar du måste bara låta tillverka sådana här, smör i solsken kommer att få en ny innebörd!

2011-06-09 @ 19:38:02
Postat av: Anita

Haha! Du är en jävel på att få till det du Paul :) Det blir sån T-shirt next year ;)

2011-06-09 @ 19:47:09
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: MammaMedia

MammaMedia vill ha en egen curlare eller kanske en egen tishe, Grön kanske med automatisk push up så curlar man bättre. PUSS från curlingkollega.

2011-06-10 @ 14:01:49
URL: http://mammamedia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Å vad jag skrattade gott när jag läste ditt inlägg, jag kom då just hem från jobbet där jag hela dagen försökt samla ihop inlämningar från de sista eleverna...fick precis en filmanalys på mailen ikväll! Ha en skön sommar! Kram Sara

2011-06-11 @ 00:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0