Lite medtagen

Känner mig lite medtagen ikväll. Det började redan på morgonen med lite smågrejer och en lite rörig arbetsdag men så blev det värre när jag i slutet på arbetsdagen kollade Facebook och följde ett par länktips. Först en länk där en bloggare beskriver hur hur hon upptäcker och ifrågasätter att pojk- och flickkläder på Lindex är olika stora fast det är samma centilong. Läs gärna den förstummande idiotiska förklaringen och dialogen med den butiksanställda i "Den nya bloggen" .

Direkt efter jag läst det kastade jag mig på en annan länk till ett filmklipp från Expressen som jag nästan ångrar att jag såg. Jag vill inte länka till klippet härifrån, för det är så vidrigt. Det är i alla fall en rysk kvinna som utövar nåt som hon kallar bebisyoga och så ser man henne under en lång stund slunga, kasta och snurra runt en naken två veckor gammal bebis genom att bland annat bara hålla den i en arm. Vilken fasa! Så hjärtlöst!

Jag gjorde nåt jag aldrig gjort förr; skrev ett mail till flera olika barn- och föräldratidningar. Jag hoppas de skriver nåt seriöst om detta, kanske det i förlängningen kan göra att man stoppar den typen av verksamhet.

När jag cyklar från jobbet för att hämta sonen på dagis så längtar jag efter att krama honom. När jag kommer fram så har han råkat ut för en klassisk olycka; han har slickat på en stolpe och fastnat med tungspetsen som nu var skinnflådd. Han låg nedpackad i barnvagnen och såg olycklig ut. Han var väldigt tyst hela kvällen, ont i tungan som han hade/har.

Jag fick tydligen inte nog så nu har jag avrundat kvällen med att se svenska versionen av "Den hemlige miljonären". Fattigdom, droger, prostitution och kämpande vänliga människor som får hjälp av en person med överflöd. Mycket amerikanskt upplägg men det handlar ju trots allt om riktiga människor och riktiga känslor så jag bölade friskt. Jag önskar bara att de fått de där pengarna utan att ha varit med i nåt tv-program på kanal 5.

De goda nyheterna är att maken dammsugit idag innan han for och jobbade sitt eftermiddags-/kvällsskift. Gulle dig :)

Kommentarer
Postat av: Moa

Usch, ibland så blir det för mycket. Hoppas att Filip mår bättre nu och att du får känna dig bättre också :)



2011-01-26 @ 08:42:11
URL: http://moasblogg.blogspot.com
Postat av: Anita BJ

Jadå Moa, ny dag och nya tag :)

2011-01-26 @ 10:03:22
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: mammamedia

Bra jobbat med mailen till tidningarna. Jag har tidigare varit på personalen på både Lindex och KappAhl och diskuterat motiv och skärnig på pojk-respektive flickkläder. Man blir SÅ TRÖTT. Vi har väl aldrig haft bättre förutsättningar för att vara jämställda, så tvingas man som flicka in i myten att man det viktigaste är att vara ett objekt. Inte att man får kläder som man kan utforska världen i.

2011-01-27 @ 10:52:19
URL: http://mammamedia
Postat av: Anita BJ

Ja, jag kände mig lite "Cicci" när jag skrev till de där tidningarna!

2011-01-27 @ 23:50:36
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0