Ser ni något konstigt med denna bild?




Nä, knappast, förutom att bilden är beskuren så att kvinnan saknar huvud så är det ju en bild på en smal kvinna i en vacker klänning. Kanske till och med lite ovanligt smal kvinna.

Ni som är uppmärksamma och såg mitt föregående inlägg om Lars Wallins utställning kanske ser att bilden är förvrängd.

Så här ser egentligen kvinnan ut som bär den vackra klänningen: 

 

"Maaaager" var min kollega Majas reaktion när hon såg bilden.

Själv hade jag inte tänkt en sekund på det. Så därför tänkte jag att jag gör ett inlägg om det. För det är ju hemskt att man/jag tar det som självklart att någon ska vara så onaturligt smal. Man borde ju reagera? De här kropparna syns ju överallt man tittar. Man är ju ett monster som är en storlek 46 +

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0