Kurviga modeller i Victoria's Secrets show

...ja det vore väl lite av en sensation va?

Jag syftar på att det i senaste numret av Sofies mode finns ett reportage från årets visning av Victoria's Secret som är ett underklädesmärke i låg- och mellanprisklass. Varje år gör alltså detta märke med dunder och brak reklam för sina underkläder i en stor show med toppmodeller och en för visningen specialgjord diamantprydd "miljon-BH".

Nästan varje gång man tar upp detta event i media så poängterar man hur glada och kurviga modellerna tillåts vara, och det gör mig så trött och oändligt förbannad. Okej, jag fattar att det är enklast och i underklädessammanhang gör sig bäst med 180 cm ursmala modeller, men kalla dem INTE kurviga! För om de här modellerna är extra kurviga så gör det ju alla normalviktiga tjejer till fetton. Och verkligt mulliga tjejer... ja såna freaks existerar väl inte ens? 

Med all debatt om utseendefixering som pågår är det bara så slött och ointelligent av Sofies mode att oförbehållslöst stödja denna klyscha om Victoria's Secrets "kurviga" modeller. Sorgligt!

Några exempel på vad Sofies mode anser vara kurvigt;



Caroline Winberg för Victoria's Secret till vänster, till höger på ett studiofoto.


Miranda Kerr från Victoria's Secret till vänster, till höger ur ett annat sammanhang.


Chanel Iman för Victoria's Secret till vänster, och från en annan modevisning till höger.


Christina Hendricks, här som Joan Harris/Joan Holloway i Mad Men, var förstås INTE med i Victoria's Secrets modevisning, men jag ville bara visa vad som i mina ögon mer är definitionen av kurvig.

Kommentarer
Postat av: MammaMedia

De värsta kurvorna jag kunde se på de kurviga modellerna var fördjupningarna där revbenen stack ut! Hugaligen!

2011-12-05 @ 17:10:53
URL: http://mammamedia.blogg.se/
Postat av: Anita BJ

Ja, jäklar Cicci, jag blir så förbaskad!

2011-12-06 @ 00:01:57
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0